Intelligence

Competitive Intelligence betekent voor organisaties dat alle belangrijke besluiten goed geïnformeerd genomen worden, markten, klanten en concurrentie beter worden begrepen en innovatie slagvaardiger wordt uitgevoerd. Informatieland helpt klanten reeds vele jaren bij het organiseren van de eigen “business intelligence” en bij het verrijken en visualiseren van externe “market en competitor intelligence”. Vaak worden deze weergegeven in management dashboards om keuzes en besluiten duidelijk te maken.

De laatste jaren hebben we veel gewerkt met het inzetten van sociale media voor het analyseren van de buitenwereld of het genereren van interne intelligence middels web3.0 dialoog tussen medewerkers alsook met klanten. 

 

Om kennis te maken met de mogelijkheden rond de inzet van Competitive Intelligence heeft Informatieland een workshop ontwikkeld die mogelijkheden in kaart brengt en antwoord geeft op de volgende vragen:

  • Wat is Competitive Intelligence, wie in mijn organisatie heeft er het meeste baat bij en hoe zet ik op een snelle en eenvoudige manier CI dienstverlening op.

 

  • Wat is Competitor Analysis, hoe pas ik het toe en welke bronnen gebruik ik daarvoor?

 

  • Hoe zet ik Market Intelligence op, welke afdelingen zijn geïnteresseerd in deze dienst en welke afdelingen kunnen als bron functioneren?

 

  • Waarom is Stakeholder Analysis belangrijk, welke aanpak is het beste en hoe visualiseer ik de resultaten van een dergelijke analyse?

 

  • Wat zijn de beste manieren om Web 2.0 en kennismanagement toe te passen voor Competitive Intelligence?

 

  • Hoe kan ik met Competitive Intelligence het innovatieprogramma van mijn organisatie ondersteunen?